Stress

Tankemylder, søvnløshed, koncentrations besvær, hukommelsen svigter, træthed, hovedpine, trykken for brystet, vejrtræknings besvær, angstanfald…

Der findes mange symptomer på stress. Fælles for dem, er at de kræver (be)handling. Kan du nikke genkendende til flere af ovenstående symptomer, så bør du søge hjælp.

Hvis du mærker efter, kan du måske lige nu mærke, at du trækker vejret overfladisk og ikke kan få vejret “helt ned i maven?” Det kan være med til at forstærke de andre symptomer du mærker, så noget af det første vi skal have styr på, er din vejrtrækning. (Her kan både yoga og mindfulness være gode hjemmeopgaver for dig med stress.) Dernæst skal vi finde ud af, hvor det er du er blevet overbelastet. De fleste der kommer her med stress, siger det er deres job og de mange arbejdsopgaver der ligger til grund for deres tilstand, men når vi kommer tættere på det, kan der også være andre ting der ligger til grund. Hvad det er for dig, må vi se om vi kan indkredse i fællesskab gennem samtale.

stress

 

 

 

 

Mere om stress:

Når du er stresset, er din krop i en belastning af farlig karaktér. Vi taler her ikke om at have haft travlt i nogle timer eller dage, men om, at kroppen er i alarmbredeskab i døgndrift. Stress kan koste dig dyrt på helbredet. Derfor er det vigtigt, at du opsøger professionel behandling.

Behandling af stress er ikke ensbetydende med, at du skal opsige dit job eller have anderledes opgaver. Det kan naturligvis være noget man skal overveje, men behandlingen går som sådan ikke ud på at fjerne dig fra det miljø du omgiver dig med.

Hos AcuraT arbejder jeg målrettet mod, at du ved at ændre dine automatiske måder at tænke- og opfatte dig selv på, kan komme stressen til livs.

Stress er farligt.

Stress skal ses som kroppens reaktion på noget den er utilfreds med. – Og det skal tages alvorligt, da langvarigt stress kan få voldsomme konsekvenser for dig.